Start en finish 30 april

een goede start en tevreden over de finish, daar gaan we voor.

Om relaxed van start te kunnen gaan informeren we je graag over onze startprocedure, we streven er naar om deze simpel en effectief te houden.

Je hebt op de pagina: Parkeren en aanmelden 30 april alles kunnen lezen over de stappen die je moet zetten om bij de start te komen. 

Om daadwerkelijk van start te kunnen gaan kun je als deelnemer de volgende stappen doorlopen:

1. Begeef je na je warming up richting het wachtvak. Er zijn 2 wachtvakken welke die dag duidelijk zijn gemarkeerd. Een groot wachtvak voor mensen met een hond en een klein wachtvak voor mensen zonder hond. Je bent tegen die tijd op de hoogte van jouw exacte starttijd, probeer minimaal 10 minuten en liefst 15 minuten voor die tijd in je wachtvak te staan. We adviseren om daar te blijven bewegen.

2. In principe houden we startvolgorde 1 tot en met 50 aan. De omroeper zal duidelijk aangeven welk nummer er start en welk nummer zich mag melden. 

3. Zodra je naam en nummer worden omgeroepen mag je naar de startlijn lopen en wachten op het signaal om te starten. Je tijd loopt vanaf het moment dat deze is aangebroken op de klok. Zorg dat je startnummer duidelijk zichtbaar is tijdens de start en de finish.

4. Nadat je gestart bent zal je bij iedere bocht een bordje aantreffen met daar op een aanwijzing voor de richting die je op moet. 

5. Zowel de 12 als de 6 km lopen het eerste deel en het laatste deel dezelfde route, de 6km zal zich afsplitsen na ongeveer 3km en voor de laatste 1,5 km zich weer bij het parcours van de 12km voegen. De routes worden in de week voor het event bekendgemaakt middels een mail en op onze site op de pagina: route

6. De laatste 500 meter zijn dezelfde als de eerste 500 meter. Wij ruimen nadat de laatste deelnemer is gaan lopen het startvak op en zorgen dat je kunt eindigen onder een finishvlag.

7. Zodra je over de finish komt vragen we je om een eindje door te lopen zodat er geen opstoppingen ontstaan, dit is aangegeven met pionnen en aanwijzingen van organisatieleden. Je ontvangt dan direct je medaille.

8. Meld bij het in ontvangstnemen van je medaille welke afstand je hebt gelopen.

Zoals hier boven te zien is:

1. Vak A voor deelnemers met hond.

2. Vak B voor deelnemers zonder hond.

*Op 30 april kunnen de vorm en positie van wachtvakken iets afwijken ten opzichte van de bovenstaande afbeelding. Alles wordt duidelijk aangegeven op de dag zelf.